Berit's two cents

Livet är en fantastisk resa... väl värd att göra, åtminstone en gång.

fredag, januari 26, 2007

Tårpil i vinterskrud.

En dag när Allen gick en runda på våra marken och närmade sig den norra fastighetsgränsen blev han anropad av Dick som befalld honom att vända. Allen påpekade att han var på sin egen mark, rågången var dessutom markerad med färgade band, och bad Dick att komma så att denne kunde förklara vad som var problemet. Dick gömde sig bakom sitt hus, hotade med att skjuta om Allen kom närmare och därefter avlossade han två skott som visslade över huvudet på Allen.
Händelsen polisanmäldes, Dick ådömdes besöksförbud och en polisman gjorde ett hembesök för att tala honom tillrätta.
Varje helg hade Dick besök av sina tre grabbar som alla var i övre tonåren. Det var en massa testosteron på ett och samma ställe och de använde sin tid till att berusa sig och ägna sig åt prickskytte med automatvapen. Tomburkarna slängdes för det mesta på vår infart och kulorna flög ofta genom träden ovanför vårt hus.
En man, som vi hjälpte tillrätta genom att låta honom bo i husvagn på vår äng, flyttade ganska snart tillbaka till stan.
Flera gånger hände det att vi fick slänga oss av vägen för att inte bli påkörda när vi gick på promenad, jag blev flera gånger tvingad av vägen när jag körde ensam i bilen och jag började ha pistol eller gevär med mig när jag var ute på egen hand.
För att få vatten till vår turbin hade vi med Yuroks tillåtelse lagt en 1.5 km. lång vattenledning på deras mark och den ledningen blev förstörd sex gånger. Vid några tillfällen sköt "någon" över våra huvuden när vi reparerade skadorn . Till slut gav vi till synes upp om vattenledningen, lämnade den avhuggen och gjorde en "hemlig" sidoledning som faktiskt inte upptäcktes av Dick på flera månader.
Situationen började bli olidlig, Allen fick högt blodtryck, blödande magsår igen och genomgick en canceroperation. Jag började drömma mardrömmar om hur jag mördade eller misshandlade någon.