Berit's two cents

Livet är en fantastisk resa... väl värd att göra, åtminstone en gång.

söndag, december 17, 2006

Vanlig förkylning.

Det blir dåligt med bloggandet idag för jag har drabbats av en vanlig förkylning.
Pyttsan, det är ingenting som är vanligt med den, det är den värsta förkylning som funnits sedan man upptäckte att virus orsakar förkylning. Närmare bestämt inte bara ett virus utan fem olika. Var och en av dessa utvecklar ett par hundra olika grenar och åtminstone hälften av dem har angripit mig samtidigt!
Varianterna av virus är tillräckligt olika så även om vi blir immuna mot en kan vi senare drabbas av en annan och det är också därför som det verkar som små barn är snoriga för jämnan.
Det finns inget botemedel, bara att lida och göra det så bekvämt som möjligt medan man plågas och inte smittar andra. Jag har aldrig gillat kycklingsoppa men det sägs att man mår lite bättre av det.
Sjukdomar som Alzheimer och Parkinson's drabbar ju nästan bara pensionärer så i stället för att lägga massor av forskningsresurser på dessa sjukdomar borde man fokusera på att utrotra den vanliga förkyningen som drabbar fler i arbetsför ålder.

8 Comments:

  • At 10:24 em, Anonymous Anonym said…

    Har du tagit intryck av någon man, för då dom är sjuka finns det ju INGEN som har värre än dom. Dom MÅSTE ju pysslas om i sängläget. :)
    Snyt inte bort näsan bara
    rune

     
  • At 4:35 fm, Anonymous Anonym said…

    Krya nu på dig i din förkylning!!

     
  • At 6:51 fm, Blogger Berit said…

    Rune, jag har lärt mig under årens lopp ;)

    Tack, till julafton ska jag nog vara på benen, Eva

     
  • At 12:50 em, Anonymous Anonym said…

    Berit! De sista raderna i ditt inlägg hoppas jag är ett skämt, om än mycket smaklÖst!

    Lillan

     
  • At 1:01 em, Blogger Berit said…

    Bingo, det är ett skämt, bra att du fattade det.

    Men ur ekonomisk synvinkel.....

     
  • At 3:54 em, Blogger Visionary soul said…

    Du får låta maken pyssla om dig! :-) Krya på dig, snyt inte näsan av dig, den kan behövas i flera år till... ;-)

     
  • At 5:41 em, Blogger Berit said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 7:23 fm, Blogger Berit said…

    Det blev luftrörskatarr av det hela. Näsan ska jag vara rädd om så att jag kan lägga den i blöt någonstans.

     

Skicka en kommentar

<< Home